Vanlige spørsmål og svar
Lurer du på noe om ditt medlemskap eller hvor du finner det du leter etter? Her kan du finne svar på mange av de vanligste spørsmålene vi får inn.
🇬🇧 Scroll down for English version, or simply click here! Wondering about your membership or where to find what you're looking for? Here you'll find answers to many of the most common questions we receive.
Spørsmål og svar
Kontakt din lokale Sparebank 1-bank ved bruk av manuelt kontaktskjema på deres nettsider.
Forsikringsvilkårene ligger åpent tilgjengelig for alle gjennom funksjonen "Sjekk pris og bestill". Gå til www.lofavor.no, velg ønsket forsikring, og trykk "Sjekk pris og bestill". Da kommer du direkte til Sparebank 1 sine nettsider. Logg inn med BankID, fyll ut personlig informasjon og deretter får du se forsikringsvilkårene.
Som piloter er vi eksperter på å få ting gjort, og rydde unna oppgaver. Dette er et handlingsmønster man lett kan ta med seg over i andre situasjoner, som for eksempel når vi har ubesvarte spørsmål vi trenger å få besvart.
Det er mange som kontakter forbundet, både på e-post og telefon. Forbundet tilstreber å svare så raskt som mulig, men for eksempel i ferie- og høytider vil vi ha redusert kapasitet. Da er det viktig for oss at medlemmene som virkelig har en hastesak kan komme i kontakt med oss. Derfor har vi en vakttelefon.
All erfaring tilsier at det er de færreste saker som virkelig haster så mye som man selv opplever at det gjør, noe vi tror er naturlig. Men for oss er det viktig at du tenker deg om en ekstra gang før du ringer oss.
Det er hovedsakelig juridiske spørsmål med tidsfrister som vil være av tidskritisk karakter. Alle andre saker, som for eksempel ubetalte fakturaer og betalingspåminnelser er ikke hastesaker selv om forfall er passert. Det er fordi forbundet har grundige rutiner for oppfølging av utestående, og derfor vil ingen forsikringer for eksempel stanse uten at forbundet har gjennomgått disse rutinene.
Faktura sendes på kopi på e-post dersom du har tegnet avtalegiro. Behøver du en fakturakopi kan du kontakte forbundet på
Nei.
Her anbefaler vi bare at du betaler fakturaen så raskt du kan.
Forbundet vil aldri stanse en forsikring uten først å ha forsøkt gjentatte ganger å oppnå kontakt. I tillegg vil du bli informert dersom et forsikringsforhold opphører. Og selv om en forsikring skulle stanse, vil det i mange tilfeller være mulig å reaktivere forsikringen så lenge årsaken til at en betaling har uteblitt skyldes forhold du ikke har vært klar over.
Du kan se vedlagte veileder for mer informasjon om innlogging og bruk av Min side.
I det øyeblikket vi har registrert deg i våre systemer, vil du motta en e-post fra
Innen et par uker vil du også motta tilleggsinformasjon på e-post fra LOfavør.
Til slutt vil Sparebank 1 kundesenter forsøke å kontakte deg på telefon. Vi anbefaler at du svarer på telefonen, da statistikk viser at mange som snakker med kundesenteret velger å få mer informasjon.
Ditt reiseforsikringsbevis er tilgjengelig på Mine sider på www.lofavor.no og i LOfavør-appen.
As pilots, we are experts at getting things done and clearing tasks. This is a pattern of action that can easily be carried over to other situations, such as when we have unanswered questions that need to be addressed.
Many people contact the association, both via email and phone. Norsk Flygerforbund strives to respond as quickly as possible, but for example, during holidays and festive seasons, we will have reduced capacity. It is important for us that members who truly have urgent matters can get in touch with us. Therefore, we have an emergency phone.
All experience indicates that very few matters are as urgent as one might perceive them to be, which we believe is natural. But for us, it is important that you think twice before calling us.
It is mainly legal questions with deadlines that will be of a time-critical nature. All other matters, such as unpaid invoices and payment reminders, are not urgent even if the due date has passed. This is because the association has thorough routines for following up on outstanding issues, and therefore, i.e. no insurances will be stopped without the association having carried out these routines first.
If you have signed up for direct debit, a copy of the invoice will be sent to your email. If you need another copy, you can contact the union at
Contact your local Sparebank 1 branch using the manual contact form on their website.
You can refer to our user guide for more information about logging in and using My Page.
The moment we have you registered in our systems, you will receive an email from
Within a couple of weeks you will also receive additional information by email form LOfavør.
Lastly, Sparebank 1 customer service center will attempt to get in touch with you by phone. We recommend you answer the phone, as statistics show that of those who speak to the customer service center, many choose to get more information.
Just pay it.
The association has thourough routines for following up on unpaid invoices. We will make several attempts at getting in contact with you before your membership is terminated.
The insurance terms are publicly available via the "Check price and order" function. Go to www.lofavor.no, select the insurance you’re interested in, and click "Check price and order". This will take you directly to Sparebank 1’s website. Log in with BankID, fill in your personal information, and you will then be able to view the insurance terms.
You will find a digital copy of your travel insurance certificate on Mine sider (My pages) at www.lofavor.no or in the LOfavør-app.
No.
We simply recommend that you pay the invoice as soon as possible.
The union will never terminate an insurance policy without first having made repeated attempts to contact you. Additionally, you will be informed if an insurance relationship is terminated. And even if an insurance policy is stopped, it will often be possible to reactivate the insurance as long as the reason for the missed payment is due to circumstances you were not aware of.